Sunday, March 31, 2013

Flowerhorn A.K.A Ikan Lohan

Assalamualaikum..  Rasenye dah lame sangat aku tak update blog aku ni.. Ingat lagi ikan guppy yang aku bela dulu? Semuanya dah beranak.. Yg 1st tu banyak giler kot anak die.. Bayangkan sekor guppy betina boleh lahirkan hampir 70 ekor anak.. Tp cam biase la akhirnya semua anak2 guppy tu mati. Lame gak aku jage.. Sampai dekat nak besar la..
Setelah gagal beberape kali aku cuba ubah jenis ikan.. Sekarang aku lebih selesa bela ikan flowerhorn. Beli anak je yang mampu pun.. Seekor anak flowerhorn yang agak cantik kite boleh beli dengan harga RM25.. Yang reject pun aku beli gak dengan harga RM10.. Kaler b corak mmg out la.. Tp aku mmg pantang la kalau terjumpa ikan flowerhorn.. Geram je nak beli..sekarang aku dah ade 7 ekor flowerhorn..tunggu membesar jela...yang bestnya flowerhorn ni senang jage.. Cepat lak membesar.. Makan pun kite boleh bagi pellet atau anak ikan. Ok la..malas lak nak type banyak2.. Nanti aku sambung lagi citer pasal ikan ni.. :-)



No comments:

Post a Comment